Bits and bites
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bits and bites

Kruip in de huid van jou karakter en breng een bezoek aan Bloody High!
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen
Soms kan het zo zijn dat je niet kunt inloggen omdat de gebruikersnaam die je hebt gekozen al bestaat en dat je er een een punt of cijfer achter hebt gezet. Houd er rekening mee met inloggen dat het zo kan zijn dat we het leesteken hebben weggehaald.

 

 Back to the wild

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Eliza

Eliza


Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 01-01-13
Leeftijd : 33

RPG profiel
Partner:

Back to the wild Empty
BerichtOnderwerp: Back to the wild   Back to the wild Icon_minitimewo jan 02, 2013 10:45 am

Het was al nacht toen ik het besluit nam om de waterval te bezoeken. Het was koud. Er stond kippenvel op mijn armen. Ik trok mijn vest dicht. Waarom had ik toch ook al weer alleen mijn bikini er onder aan gedaan. Waarom was ik mijn broek vergeten voor na het zwemmen? Al gauw besefte ik dat de drang van de natuur mijn verstand verbijsterd had waardoor ik het vergeten was. Alles wat ik wilde was gaan zwemmen. Niet in een gestorte zwembad. Nee in de natuur. Kon ik daarna tenminste gelijk gaan eten. Na een half uur was ik eindelijk bij mijn bestemming aan gekomen. Al gauw viel mijn vest op de grond. Hier wilde ik al de hele week naar toe. Ik richt mijn gezicht naar boven. Daar was de maan. Over een paar dagen zou het volle maan zijn. Dan zou ik een hele nacht hier door gaan brengen. Ik wil mijn mede leerlingen niet bezeren. "Tijd om een te zijn met de natuur." Ik zette de eerste stap in het water. En gauw voetje voor voetje verder in het water. Voor ik het wist stond ik al tot mijn schouders in het water. Ik zette me af. Nu kon ik niet meer bij de bodem. Op mijn rug dreef ik in het water. Even alleen. Helemaal alleen. Een huivering ging over mijn huid. Alleen, eenzaam. Dat was al een paar jaar zo. Steeds minder kon ik anderen om me heen verdragen. Vroeger, toen ik nog een kind was, was het wel anders. Iedere maand gingen we met mijn ouders en de rest van de roedel zwemmen in de bossen van Frankrijk. Daar op een plek waar niemand kwam. Er werd van de rotsen gesprongen en de meest rare stunten uit gehaald. Vol bewondering had ze toe gekeken. Nu waren hun er niet meer. Alleen ik nog. Een traan rolde over mijn wang. Ik mis ze. Mis ze met heel mijn hart. Ik kwam op mijn twaalfde er alleen voor te staan. Drie jaar rond zwerven tot ik hier kwam. Leven van wat ik in de bossen vond. Verwilderd. Nu moest ik me weer beschaafd gedragen. Weer leren eten met mes en vork. Menselijk zijn. Het was moeilijk. Daarom net als vroeger, trek ik me terug, eens in de maand, bij de waterval. Ik sloot mijn ogen. Niet luisterend of iemand kwam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Avalina

Avalina


Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 16-05-12
Leeftijd : 26
Woonplaats : Overal en Nergens

RPG profiel
Partner: Leave me or take me, but take me how I am!

Back to the wild Empty
BerichtOnderwerp: Re: Back to the wild   Back to the wild Icon_minitimewo jan 02, 2013 11:15 pm

Het enige wat ik voelde was de razernij. In mijn wolf gedaante kon ik niet boos zijn, alleen maar razend. Dat maakte het zo gevaarlijk als ik veranderde, dat maakte dat ik zoveel mensen pijn kon doen en dat ik op dit moment alles zou doen om alles behalve een weerwolf te zijn. De kussentjes van mijn poten raakte nauwelijks de grond, zo hard rende ik. Ik wist ook niet waar ik heen ging en raakte langzaam de grip om mijn menselijke gedachte kwijt. Dat was nog wel het ergste aan veranderen. De menselijkheid die je langzaam van je af voelde glijden. Het was verstikkend. Het laatste wat ik herkende waren de eerste rotsen van de waterval en daar flitste ik heen, een spoor van verwoesting achterlatend. Het laatste wat ik nog kon denken was; 'kalmeer Avalina...' Het probleem was dat ik niet naar mezelf kon luisteren als ik wolf was. Niet naar mijzelf, alleen maar naar mijn foutieve instinct. Wolf-instinct was gemaakt om te doden, iets waar mijn menselijke instinct nooit tot in staat zou zijn. Plotseling remde ik, mijn nagels maakte sporen in het harde zand. Mijn instinct rook iets... een prooi? Ik snoof eens. Het rook niet als een prooi. Helaas kwam ik tot de conclusie dat het een van mijn soort was, in een menselijke gedaante. Mijn instinct vond het jammer, mijn gedachte, waar ik nog net naar kon luisteren, vond het alleen maar een opluchting.
Na enkele pijnlijke minuten, was ik weer Avalina, bibberend van de kou. Gelukkig was ik dicht bij mijn grot, de grot waar ik altijd heen ging wanneer ik pas veranderd was, of wanneer ik niet wilde veranderen... Eigenlijk de grot waar ik de helft van mijn leven doorbracht. Ik keek om me heen, omdat ik me maar al te goed kon herinneren dat ik iemand het geroken en glipte de grot binnen. Ik wilde dat het andersom was, dat je wolf-dingen vergat wanneer je mens was en mens-dingen onthield wanneer je wolf was. Nadenkend trok ik mijn kleding aan. Ik had er altijd kleding liggen. Het was zo onvoorspelbaar wanneer de weerwolf in je begon te werken. Toen ik de spijkerbroek en het fleece vest aan had, klom ik weer naar buiten, de koude nacht in. Ik wist niet wat ik nu moest doen. Mijn soortgenoot gaan zoeken dan maar. Daar had ik inmiddels wel behoefte aan, na dat ik mijn kamergenoot totaal zat was. Gelukkig rook ik niet iets wat van mijn roedel afkwam, die hoefde ik nooit meer te zien. Ik haalde diep adem en volgde het spoor dat was achtergelaten.
Al snel kwam ik uit bij de plek waar de geur me naar toe geleid had. In de rivier van de waterval zwom een meisje. Ze zag me niet aankomen, haar ogen waren gesloten. Stilletjes sloop ik naar haar toe. Moest ik iets zeggen? Mijn blote voet raakte het water. Snel trok ik hem weer terug. Het was koud. Ik knielde neer op de oever, met in mijn hoofd het plan om contact met haar te zoeken. Misschien had ze hulp nodig met haar weerwolf-gedoe. "He." Zei ik op normale toon. Als ze een weerwolf was, zou ze me moeten horen, met haar super gehoor. "Is het water niet koud?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Eliza

Eliza


Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 01-01-13
Leeftijd : 33

RPG profiel
Partner:

Back to the wild Empty
BerichtOnderwerp: Re: Back to the wild   Back to the wild Icon_minitimedo jan 03, 2013 5:04 am

Mijn rust werd verstoord toen ik een stem hoorde. "Ook hallo." zei ik. Ik stopte met de rug slag en bleef water trappelen. Ik snoof een bekende lucht. Weerwolven. Een glimlach verscheen op mijn gezicht. Het was heel lang geleden dat ik iemand van mijn soort had gezien of geroken. Het wolvenmeisje vroeg of het water niet koud was. "Valt best mee." was mijn antwoord. "Je wendt er na een tijdje aan." zei ik. "Thuis deed ik dit iedere maand met mijn roedel." Even keek ik nogal verdrietig. Ik miste ze echt. ik besloot naar de kant te zwemmen. "Ik ruik het. Je bent hetzelfde als ik." Langzaam stapte ik uit het water. De druppels vielen uit mijn haren op de grond. Ik stak mijn hand uit. "Ik ben Eliza. Wat is jouw naam?" vroeg ik vriendelijk. Nu buiten het water voelde het eigenlijk wel koud aan. Ik zocht een handdoek maar ook die was ik blijkbaar vergeten. "Mijn handdoek vergeten." mompelde ik. Ik klakte met mijn tong. "Dan zo maar drogen." Een hand zette ik in haar zij. Ik keek naar boven. Weer naar de maan. Ik merkte heus wel dat de drang groter werd. Maar ik was nog nooit veranderd. Ieder moment kon de eerste keer zijn. Ik was immers oud genoeg om te veranderen. Moeder had altijd gezegd dat ik geduld moest hebben tot mijn 15e-16e levens jaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Avalina

Avalina


Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 16-05-12
Leeftijd : 26
Woonplaats : Overal en Nergens

RPG profiel
Partner: Leave me or take me, but take me how I am!

Back to the wild Empty
BerichtOnderwerp: Re: Back to the wild   Back to the wild Icon_minitimevr jan 04, 2013 11:05 am

Het meisje stopte met zwemmen en begroette me terug. Ze glimlachte toen mijn geur haar neus bereikte. Eindelijk iemand die het wardeerde. Daar had ik nu wel behoefte aan. Ik vroeg of het water niet koud was, ik moest iets. Het meisje in het water opende haar mond en zei: "Valt wel mee. Je went er na een tijdje aan." Ze vertelde dat ze dit thuis elke maand deed met haar roedel. Ik vroeg me af waar 'thuis' voorhaar was. En waarom ze de verleden tijd gebruikte en verdrietig keek. Zou ook zij haar roedel uitgeschopt zijn? Ik stond te popelen om haar verhaal te horen, maar volgens mij kon ik het nu beter niet vragen. Gelukkig besloot het meisje naar de kant te zwemmen, dan hoefte ikzelf niet naar haar toe te komen en nam ik niet het risico te veranderen in het water. Ik zou verdrinken. "Ik ruik het. Je bent hetzelfde als ik." Sprak het meisje toen ze druipend van het water op de oever van de rivier stond. Een glimlach verscheen op mijn gezicht. "Dat klopt." Ze stak haar hand uit en stelde zich voor als Eliza. Even aarzelde ik. Hoewel ze er erg aardig uit zag, wist ik uit ervaring dat ik daar niet altijd op kon vertrouwen. Mijn gevoel vertelde dat het goed zat, dus nam ik het risico. "Avalina, aangenaam." ik schudde haar hand en glimlachte vriendelijk. Ze leek iets te zoeken en mompelde daarna dat ze haar handdoek was vergeten. Eliza klakte met haar tong en besloot om gewoon op te drogen. Ik had natuurlijk ook handdoeken in mijn grot liggen, maar ik twijfelde nog steeds een beetje. Het lag niet aan haar maar aan mijn onvermogen om mensen (of welke wezens dan ook) in vertrouwen te nemen. Ik besloot nog even te wachten voordat ik haar een aanbod zou doen. Totdat ik echt vertrouwen in haar zou kunnen hebben. Ik hield haar bewegingen scherp in de gaten om achter haar persoonlijkheid te komen. Eliza zette een hand in haar zij en keek toen omhoog. Mijn blik volgde de hare. De maan. Ik zag wat ze bedoelde, hij was voller en feller aan het worden. Ook al was de verandering tijdens volle maan eigenlijk niet helemaal juist, de maan zou voor mij altijd iets opwindends en vooral gevreesd blijven. Ons soort veranderde namelijk niet alleen bij volle maan, maar dat was wel een van onze actiefste tijden. De tijd waarin je gedwongen werd te doden. Soms haatte ik het, ook al waren onze meest gedoelde prooien ook moordenaars. Vampiers waren tijdens volle maan veel zwakker en al helemaal de dag daarna. Daar kwam waarschijnlijk de mythe over het verbranden in de zon vandaan. Heksen hoorde tijdens deze nacht rituelen uit te spreken. Dus kortom was volle maan een tijd van bedreiging voor heel Bloody High. Ik rilde. Over rillen gesproken... Het was bijna asociaal om haar niet mee te nemen en ik wilde alles behalve asociaal overkomen. Ik schraapte mijn keel. "Ik eeh... Heb nog wel ergens handdoeken liggen. Het is iet ver hier vandaan dus als je zou willen...?
Terug naar boven Ga naar beneden
Eliza

Eliza


Aantal berichten : 21
Registratiedatum : 01-01-13
Leeftijd : 33

RPG profiel
Partner:

Back to the wild Empty
BerichtOnderwerp: Re: Back to the wild   Back to the wild Icon_minitimeza jan 05, 2013 8:47 am

Avalina was.. tja hoe kon ik het beste noemen.. Schuw denk ik of wantrouwig. Ze twijfelde in ieder geval. Avalina hield iedere beweging die ik maakte, in de gaten. Tenminste zo leek het. Waarschijnlijk vertrouwde ze mij niet. Waarom wist ik niet. Ik was toch niet zo eng. Ik zou het eerder van mijzelf vervangen zo achterdochtig zijn. Ik had immer aantal jaren in mijn eentje doorgebracht. Vandaar dat ik meestal heel verlegen was. Plots begon Avaline dat ze ergens in de buurt wel handdoeken had liggen. Ik glimlachte."Dat is inderdaad wat prettiger." ik raapte mijn jacket op. "Is dit het gebied van jouw roedel?" vroeg ik nieuwsgierig. Avalina leek me aardig dus wilde ik meer weten. "Als je me wat wilt vragen, mag dat." zei ik. Ik plukte verlegen aan mijn haren. Het was vast raar dat een wolf zo ver van haar roedel was. Het zou haar niet verbazen als daar een vraag over kwam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Avalina

Avalina


Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 16-05-12
Leeftijd : 26
Woonplaats : Overal en Nergens

RPG profiel
Partner: Leave me or take me, but take me how I am!

Back to the wild Empty
BerichtOnderwerp: Re: Back to the wild   Back to the wild Icon_minitimema jan 07, 2013 9:04 am

Eliza ging in op mijn aanbod. Zij leek niet zo'n last te hebben van wantrouwen, wat alleen maar fijn was. Ze raapte haar kleding op en vroeg: "Is dit het gebied van jouw roedel?" Even schoot er iets van pijn door me heen, maar ik bleef glimlachen. Technisch gezien was het zo, maar het was niet mijn roedel meer. Na een korte stilte kwam er een schor geluid uit mijn keel dat een soort van toegeving betekende."Ja." Ik schraapte mijn keel en glimlachte weer. Weer vroeg ik me af wat haar gebied dan was. Zou ze nieuw zijn in... de roedel? Ik dacht niet dat ze, na mij, er ook nog maar over na zouden willen denken om een nieuweling toe te laten. Het maanlicht werd weerspiegeld in het water en ik kon er niets aan doen dat ik huiverde. Eliza leek aan te voelen dat ik ergens over peinsde."Als je me wat wilt vragen, mag dat." bood ze me aan. Ik keek naar hoe ze, toch verlegen, aan haar bruine lokken plukte en toverde de glimlach weer rond mijn lippen. "Bedankt, ik zal het onthouden. Hetzelfde geld trouwens voor mij. Kom je mee?" Nog even schoten haar ogen omhoog, nog een keer om het af te leren. Stilletjes liep ik in het donker over het gras langs de rivier af. Af en toe een blik over mijn schouder werpend. Het pad was te smal om met ze tweeën naast elkaar te lopen. Ik was het ook niet gewend en kreeg zelden gezelschap in mijn schuilplaats. Ik kende de weg hier alsof het mijn huis was. Even werd ik verdrietig toen ik bedacht dat honden ook thuis hoorde in het bos. Ik zuchtte. "Pas op voor die steen." Zei ik over mijn schouder zonder ook maar even naar de grond te kijken. Ieder takje en iedere graspol op deze route had ik al in de gaten voordat ik het nogmaals hoefde te bekijken. De tijd vloog voorbij terwijl ik de bosgeur inademde. Toen we aankwamen bij de grot maakte ik een handgebaar dat ze voor kon gaan. "Het is niet veel, maar het is thuis." Glimlachte ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Back to the wild Empty
BerichtOnderwerp: Re: Back to the wild   Back to the wild Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Back to the wild
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Back to home!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Bits and bites :: Schoolterein :: De waterval-
Ga naar: